Laster...

Betingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelsene kommer til anvendelse ved salg opprettet mellom kjøper og Würth MODYF AS, Brennaveien 6, 1481 Hagan. Org.nr. 957 539 637.

KUNDESERVICE, SUPPORT OG TILGJENGELIGHET

Kundeservice kan kontaktes på:

kundeservice@modyf.no eller 23 17 75 00.

Åpningstider er hverdager fra kl 08-16. Henvendelser som gjelder kjøp og bestillinger blir besvart innen to arbeidsdager.

 

PRISER

Alle priser er oppgitt inklusive merverdiavgift.

 

BETALINGSBETINGELSER

Betaling skjer når vare er lagt i handlekurv, betalingsmetode er valgt og prosess gjennomført.

 

ORDREBEKREFTELSE

Würth MODYF sender elektronisk bekreftelse når bestillingen er foretatt. Bekreftelsen ligger også tilgjengelig på "Min side" på modyf.no.

 

FRAKT OG LEVERING

Vi tilbyr levering gjennom MyPack for privatkunder eller PostNord for firmakunder.

For ordre under kr 1.699,- tilkommer frakt med kr 99,-. Fri frakt på ordre som overstiger dette beløpet.

Normalt sendes ordre fra oss i løpet av 3 virkedager.

Ved kjøp av varer som ikke er på lager kan det tilkomme en leveringstid på 14-21 dager. Vi tar forbehold om at varer som er bestilt av oss fra produksjon i Asia kan ha betydelig lengere leveringstid.

Kunde kan heve kjøpet ved forsinket levering. Tilgodehavende tilbakebetales innen 14 dager

 

RETUR OG  REKLAMASJON

Retur: Kjøpte varer kan returneres i inntil 30 dager etter mottak av varen. Kun ubrutte forpakninger og ubrukte varer med merkelappen på tas i retur. Ved retur og bytte står kunde for returfrakten og er ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Reklamasjon og mangler må fremsettes skriftlig og du har rett til å reklamere inntil 2 år. Reklamasjon må senest skje to måneder etter at mangelen ble oppdaget.

Både retur og reklamasjoner må i forkant avtales på mail med kundeservice@modyf.no. Tilgodehavende tilbakebetales innen 14 dager. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon er inkl. frakt.

Ved en eventuell tvist vil Würth MODYF vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

 

ANGRERETT

Kjøp på nett er ivaretatt gjennom angrerettlovens bestemmelser som gir deg retten til å returnere en vare uten å oppgi noen grunn, selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Ved bruk av angreretten må Würth MODYF AS varsles innen 14 dager fra varene og opplysninger om angreretten er mottatt (jf. angrerettloven § 21), og hele ordren returneres innen 30 dager etter levering (jf. angrerettloven § 25).

Informasjon om angrerett

  • Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.
  • Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.
  • Viktige utdrag fra angrerettloven: Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. angrerettloven § 8, punkt i). Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type returfrakt er dette en kostnad og risiko som bæres av kunde (jf. angrerettloven § 24).
  • Angreretten gir Würth MODYF AS rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. angrerettloven § 25).
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. angrerettloven § 1).
  • Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (14 dagersfristen nevnt i angrerettloven § 11).
  • Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg og vi krediterer det betalingskortet du har betalt ordren med.

Bruk av angrerett: Angreretten meldes til Würth MODYF AS sitt kundesenter via telefon 23 17 75 00 eller på e-post til: kundeservice@modyf.no, eller via brev til: Würth MODYF AS, Brennaveien 6, 1481 Hagan

UAVHENTEDE PAKKER

Det å ikke hente ut pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten. PostNord sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke, og du kan også utsette hentefrist. Hvis du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, blir den returnert til oss. Du vil da bli belastet et gebyr på 199,- fra det innbetalte beløp. 

Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Om du har oppgitt feil kontaktinformasjon under bestilling, står du selv ansvarlig for dette, og må fullføre en ny bestilling om du fortsatt ønsker varene. Å krysse av "nektet mottatt" for å returnere sendingen er ikke tillatt praksis, og sendingen regnes da som uavhentet.

SALG TIL MINDREÅRIGE

Mindreårige kan ikke stifte gjeld, og dermed kan det ikke inngås kredittkjøpsavtaler, betaling ved etterfølgende faktura, abonnementsavtaler eller på annen måte avtales betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld eller binder seg til fremtidige betalingsforpliktelser. Personer under 18 år kan handle på oppkrav eller betale ved levering.

 

Sist oppdatert: 09.08.2022